Az autópálya hatás
2015. június 05. írta: honestagent

Az autópálya hatás

Bármennyire is furcsának tűnhet mondjuk egy idetévedt földönkívüli számára, Budapest belvárosát számos autópálya szerű többsávos út szeli át. Ez ugye főleg azért probléma, mert az autópályák fő funkciója általában épp két város összekötése szokott lenni, ám közben a várost elkerüli. Nos Budapest nem ilyen, itt a város közepén megy keresztül az Üllői vagy épp a Rákóczi út, ám ezek hatása rendkívül hasonló és egyáltalán nem pozitív.

Példának okáért az ilyen remek helyeken számolni kell a forgalom zajával, de ezeken az utcákon korzózni sem igazán kellemes tevékenység, bár bizonyos célokkal rendelkezve, sötétedés után az Üllőin érdemes lehet körbenézni, de igazából ez sem az ingatlanok drágulásának irányába hat.

A városi autópályákon létesülő üzletek sem igazán sikeresek, a Rákóczin vagy az Üllőin sincsenek igazán régóta működő, jólmenő vállalkozások, leszámítva persze a közlekedési csomópontokat. Két megálló közé üzletet nyitni viszont egyet jelent a tudatos bukással.

Míg a kis- vagy akár a nagykörúton is szívesen sétál az ember egy két megállót, ezeken a belvárosi sztrádákon ez fel sem nagyon merül. E tekintetben talán az Andrássy út kivételével, de ott is csak a turisták gondolják azt, útikönyvek alapján, hogy érdemes gyalog menni. Azt is érdemes észrevenni, hogy az Andrássy gyalogos vonzerejét nagyban növeli a széles járda és az, hogy számos olyan üzlet található ott, ami máshol nem elérhető, a régóta arra vezető bicikliút szintén sokat számít. Erre remek példa az Andrássyn kívül a Bajcsy is, ami szintén eléggé autópálya jellegű, de a bicikliútnak és a turistalátványosságok közelségének köszönhetően szintén nem annyira halott, mint mondjuk a Budaörsi út.

A sztrádásodás hatásait csökkenti részben az is, ha villamos is jár az utcán, hiszen a szintén magas forgalmat lebonyolító körúton kevésbé mennek gyorsan csődbe az üzletek. Igaz ugyanakkor, hogy a villamos is tud hangos lenni, így lakhatás szempontjából nem sokat nyer az, aki úgy gondolja, hogy a körút kényelmesebb, mint az autópálya jellegű utcák.

Mindenesetre ilyen helyeken érdemes jó hangszigetelő ablakokat használni, amik ugyan drágák, de nem csak a hangokat tartják kinn, de télen a meleget is benn. Nyáron a légkondi nyújthat némi könnyebbséget, de azért a lakás ablaka alatti különösen nagy forgalom mindenképp kompromisszumokkal jár. Igaz, ez az ilyen ingatlanok árán is látszik. Az, hogy egyre terjednek a minél halkabb, egyre kevesebb károsanyagot kibocsátó autók vagy épp a városi közlekedés egyelőre inkább csak nemzetközi szinten megfigyelhető autómentesítése kiváló befektetési lehetőséget teremthet, ám nem szabad elfeledkezni arról sem, hogy Budapest jelenlegi vezetése kifejezetten az autósközlekedést helyezi előtérbe. Pedig ideje lenne felismerni, így 2015-ben már mindenképp, hogy az autópálya és általában az autó, az nem a városon belüli közlekedésre lett kitalálva.

A bejegyzés trackback címe:

https://viskotolapalotaig.blog.hu/api/trackback/id/tr887520232

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása